Pobyt w hotelu, niezależnie od tego, czy jest to pobyt w celach służbowych czy prywatnych, jest to świetny sposób na zmianę otoczenia i odpoczynek. Jest to okazja do oderwania się od chaosu dnia codziennego. Czasem zmiana otoczenia może wyjść nam na dobre. ALE to nie znaczy, że możesz zapomnieć o dobrych manierach! Musisz uważać, żeby nie popełnić żadnego faux pas w zakresie etykiety hotelowej.
Savoir-vivre w hotelu jest kluczowym elementem zapewnienia sobie i innym gościom komfortu oraz przyjemnego pobytu. Dzisiaj przedstawię Ci 6 rzeczy, których elegancka kobieta NIGDY nie robi podczas pobytu w hotelu. Pamiętaj, że chodzi o szacunek do siebie i innych ludzi.
6 rzeczy, których elegancka kobieta nie robi w hotelu
1. Nie przyjeżdżaj do hotelu bez pieniędzy
Elegancka kobieta nigdy nie rezerwuje pokoju w hotelu, na który ją nie stać. Owszem, wiele hoteli wymaga płatności w momencie rezerwacji online, ale nie wszystkie. Są też hotele, w których zapłacisz dopiero po całym pobycie.
Wyobraź sobie, że dostajesz rachunek do uregulowania, a na Twojej karcie nie ma wystarczającej kwoty, żeby opłacić pobyt. Taka sytuacja jest dość żenująca, prawda? Kobieta z klasą zawsze jest przygotowana również na dodatkowe, nieprzewidziane wydatki w hotelu. Na przykład, jeśli korzystałaś ze śniadań, które nie były wliczone w cenę pokoju, zamawiałaś room service, lub korzystałaś z minibaru w pokoju. To są koszty, które zostaną doliczone do Twojego rachunku. Elegancka kobieta jest tego świadoma i nigdy nie popełni takiego faux pas.
2. Przywłaszczanie rzeczy należących do hotelu
Przywłaszczanie sobie rzeczy, które należą do hotelu to po prostu kradzież. Mam nadzieję, że jest to oczywiste. 😉 W hotelu często znajdziemy przedmioty jednorazowego użytku, takie jak szampon, mydełko, płyn do kąpieli lub klapki hotelowe. Jednak są też inne rzeczy, które do nich nie należą, np. ręczniki, szlafroki, szklanki, czy ekspres do kawy. Nie zabieraj tych rzeczy do domu, bo to nic innego jak kradzież. Jest to haniebne zachowanie, które nie przystoi eleganckiej kobiecie.
Jeśli nie jesteś pewna, czy coś w pokoju jest prezentem, po prostu zapytaj. Jeśli ktoś z obsługi hotelowej zorientuje się, że coś sobie przywłaszczyłaś, nie zdziw się, że hotel przyśle Ci za to rachunek (wraz z pisemnym zakazem wstępu do hotelu). Hotel ma Twoje dane, więc jeśli będzie mieć miejsce kradzież, może nawet zawiadomić policję.
Oczywiście hotel zazwyczaj udostępnia gościom bezpłatne rzeczy, aby umilić im pobyt w hotelu, ale to nie znaczy że masz tego nadużywać. Mam na myśli bezpłatne przybory toaletowe. Jeśli podczas swojego pobytu nie wykorzystasz wszystkich szamponów lub mydeł, nie ma potrzeby zabierać wszystkiego do domu, tylko dlatego, że były bezpłatne. Pokażesz o wiele więcej klasy zostawiając w pokoju to, z czego nie skorzystałaś. 😉
3. Bezpłatne przybory toaletowe
Kontynuując temat bezpłatnych rzeczy hotelowych, większość hoteli zapewnia gościom przybory toaletowe. To miły dodatek, który umili Twój pobyt i sprawi, że będzie mniej stresujący, zwłaszcza jeśli zapomniałaś czegoś spakować lub gdy jeszcze nie znalazłaś w pobliżu sklepu, żeby zrobić zakupy.
Ale czy bezpłatne przybory toaletowe oznaczają, że musisz je wszystkie zużyć i zamawiać codziennie nowe opakowania? A nawet zamawiać dodatkowe przybory, żeby zabrać je do domu? Odpowiedź brzmi: NIE. 😉 Takim zachowaniem nie pokażesz klasy ani elegancji. Nie bądź chciwa – wykorzystaj to, co potrzebujesz, a resztę zostaw w hotelu.
4. Chodzenie w piżamie w miejscach publicznych hotelu
Nieważne, jak bardzo luksusowy jest to hotel – chodzenie w piżamie w hotelu w miejscach publicznych to coś, czego elegancka kobieta NIE robi. Piżama, szlafrok jak i koszula nocna to odzież tylko i wyłącznie do spania, ewentualnie do chodzenia po pokoju hotelowym. Nie wypada wychodzić w niej na korytarz, do windy, na recepcję, czy na śniadanie do restauracji hotelowej!
O dobrych manierach na śniadaniu w hotelu pisałam we wpisie Savoir-vivre w hotelu. Śniadanie. Zapraszam, jeśli nie czytałaś. Podczas śniadania najczęściej można zobaczyć wśród gości hotelowych, kto tak naprawdę umie się elegancko zachować.
Jeśli nagle musisz zejść po coś do hotelowego lobby, spodnie dzianinowe i t-shirt będzie w porządku, ale pokazywanie się w piżamie poza Twoim pokojem jest bardzo nieodpowiednie, jeśli chcesz być kobietą z klasą. Nawet jeśli zobaczysz inne kobiety w takim stroju, które schodzą na śniadanie w odzieży przeznaczonej do spania, to nie znaczy, że Ty też powinnaś. 😉
Schodząc do lobby prawdopodobnie będziesz korzystała z windy, więc dobrze będzie wiedzieć, jak się w niej zachować. Zapraszam do wpisu Savoir-vivre w windzie.
5. Okazywanie czułości w hotelowym basenie
Basen hotelowy to nie jest miejsce na pieszczoty i czułości. Uważam, że to bardzo złe zachowanie, bo od tego są pokoje hotelowe. Elegancja to przede wszystkim szanowanie innych i sprawianie, że ludzie wokół nas czują się komfortowo.
Jakbyś się czuła, gdybyś przyjechała się zrelaksować na weekend do hotelu, a w każdym miejscu gdzie jesteś napotkała się na obmacującą się parę? Chyba chciałabyś jak najszybciej stamtąd wyjechać, prawda? Więc jeśli sama nie życzysz sobie tego oglądać, nie rób tego innym ludziom. Poczekaj z okazywaniem uczuć aż będziesz w pokoju hotelowym.
Kolejną kwestią wartą uwagi jest to, że basen hotelowy służy do relaksu, więc daruj sobie olimpijskie style pływackie, bo nie jesteś na zawodach. 😉 I chyba nie chciałabyś się zawstydzić przez nieumyślne kopnięcie kogoś w twarz podczas prezentowania Twoich umiejętności pływackich…
6. Narzekanie
Cena za jeden nocleg w luksusowym hotelu to zazwyczaj koszt kilku tysięcy złotych. I w takim przypadku masz prawo wymagać, żeby wszystko w Twoim pokoju było doskonałe, a obsługa na najwyższym poziomie.
W innym przypadku, ciągłe dzwonienie na recepcję i narzekanie, że były tylko dwie torebki herbaty zielonej, zamiast trzech, będzie niestosowne. Wystarczy uprzejmie zapytać o więcej. Nie trzeba od razu wystawiać negatywnej recenzji hotelowi. 😉
Oczywiście są przypadki, gdzie czystość łazienki pozostawia wiele do życzenia lub pościel nie wygląda na świeżą – w takim wypadku trzeba poinformować recepcję i poprosić o posprzątanie lub ewentualnie o zmianę pokoju.
Dbanie o savoir-vivre w hotelu to nie tylko kwestia elegancji, ale także szacunku dla innych, siebie samej oraz umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach społecznych. Dlatego eleganckie kobiety często przykładają dużą wagę do dobrych manier i eleganckiego zachowania.
Mam nadzieję, że te 6 błędów, których nie popełnia elegancka kobieta w hotelu przydadzą Ci się na Twojej drodze do bycia jeszcze bardziej elegancką. Daj znać w komentarzu, czy spotkałaś się z takimi lub innymi niestosownymi zachowaniami w hotelach. 😉
Zapraszam Cię do pobrania mojego darmowego poradnika Kobieta z klasą. Znajdziesz tam jeszcze więcej wskazówek dla eleganckiej kobiety.
Jeśli doceniasz moją twórczość na tym blogu, możesz mnie wesprzeć i postawić mi wirtualną kawę tutaj. 🙂
Znajdziesz mnie też na Instagramie – gabrielaclassicchic, gdzie dzielę się moimi codziennymi, eleganckimi stylizacjami na każdą okazję. Pozdrawiam, cześć!
Dodaj komentarz